Nieuws 2018

Bangkok, 22 november 2018
Het is Loi Krathong, het Thaise feest van het licht. We leggen een `Krathong` (bloemstukje met wierook en een kaarsje) in het water en daarmee drijven alle zorgen en ongeluk van het afgelopen jaar weg en begint een nieuw jaar.

2018-11-22 Loi Krathong

Bangkok, 5 november 2018
Gisteren hebben we Elly (zus van Lucie) en Theo op het vliegveld afgehaald.

Ze blijven vier weken in Thailand en we gaan eerst samen een paar dagen de bezienswaardigheden in Bangkok bekijken.

2018-11-05 Bangkok

Pakse, 3 oktober 2018
Twee jaar onderweg en dat vieren we!

2018-10-03 Pakse

Vientiane, 18 september 2018
We zijn aangekomen in Laos en maken in Vientiane een foto bij de Patuxai, de Laotiaanse versie van de Arc de Triomphe.

2018-09-18 Vientiane

Kamphaeng Phet, 30 augustus 2018
We bezoeken het Kamphaeng Phet Historical Park met verweerde boeddhabeelden en ruïnes van tempels die dateren uit de 14e eeuw.

Het is aangenaam fietsen door het mooi aangelegde park.
2018-08-30 Kamphaeng Phet

Prachuap Khiri Khan, 3 augustus 2018
Na een oponthoud van twaalf dagen in Kraburi fietsen we langs de oostkust van Thailand naar het noorden.
We hebben mooie uitzichten op de stranden en eilanden voor de kust.

2018-08-03 Hat Ban Krut

Satun, 6 juli 2018
De grensformaliteiten verlopen soepel, we fietsen Thailand binnen en de komende maanden gaan we genieten van dit prachtige land.

2018-07-06 Grens Thailand

Taiping, 17 juni 2018
We fietsen helemaal bezweet langs een woning waar een bruiloft wordt gevierd. De oom van de bruidegom trekt ons min of meer van de fiets en nodigt ons uit voor het bruiloftsmaal. Wanneer we na het eten het bruidspaar feliciteren, vragen Zulaikha en Naqiuddin of we met ze op de foto willen.

2018-06-17 Bruiloft

Kuala Lumpur, 16 mei 2018
We zitten ruim twee weken in ons appartement en we vinden het een zeer aangename plek om even pas op de plaats te maken.
Daarom hebben we ons verblijf van een maand inmiddels met twee weken verlengd. Soms doen we even helemaal niets,
af en toe duiken we in het zwembad en we wandelen geregeld door de multiculturele en moderne stad KL.

2018-05-16 Kuala Lumpur

Kuala Lumpur, 2 mei 2018
We zijn inmiddels aangekomen in Kuala Lumpur en hebben er voor een maand een Airbnb appartement gehuurd.

In het grote appartementen complex is op de 37e verdieping een Infinity Pool met een prachtig uitzicht over de stad.

2018-05-02 - Kuala Lumpur

Bukittinggi, 11 april 2018
Onze route door Sumatra is erg afwisselend. We fietsen langs rijstvelden en plantages, door de jungle en door dorpjes en overal

ontmoeten we vriendelijke mensen. In het plaatsje Bonjol fietsen we over de evenaar en zijn weer even op het zuidelijk halfrond.

2018-04-11 Bonjol

Dumai, 27 februari 2018
De eerste dag op Sumatra worden we uitgenodigd door Mr. Muchsin om bij hem te overnachten en ‘s avonds zijn Engelse les over te nemen.

We geven les aan de meisjes Nurul, Desi, Lika en Nurin en de jongens Rian, Randy, Firdaus, William, Justin Willyam en Rizdi.
Wij vonden het leuk en hopelijk hebben zij er iets van opgestoken.

2018-02-27 Dumai

Klang, 22 februari 2018
Onze ‘oude’ buren Hans en Elly eindigen hun fietstocht van zeven weken door Thailand en Maleisië in Klang.

Drie dagen geleden ontmoetten we elkaar hier en vanavond hebben we een Chinees afscheidsdiner want morgen vertrekken ze naar Nederland.

2018-02-22 Klang

Singapore, 4 februari 2018
Na een lange vliegreis zijn we 2 februari aangekomen in Singapore. We moeten de eerste dagen even bijkomen van de reis en de dertien uur tijdsverschil. Vandaag bezoeken we in Chinatown de Buddha Tooth Relic Temple & Museum.

2018-02-04 Singapore

Bogotá, 19 januari 2018

Na een tocht door een mooie bergachtige omgeving, met grote weers- en hoogteverschillen en vaak druk vrachtverkeer, komen we aan in Bogotá.
In de stad rijden we over veilige fietspaden naar het centrum, waar ons Airbnb appartement zich op de 21e verdieping bevindt.

2018-01-19 Bogotá

Salento, 8 januari 2018
We wandelen door de prachtige Valle de Cocora waar de hoogste palmbomen ter wereld staan.
Het zijn wax palmen die tot wel 60 meter hoog kunnen worden en het is de nationale boom van Colombia.