Seizoen 2020

In het seizoen 2020 gaan we van juni tot eind oktober in Italië voor reisorganisatie Go4Camp drieëntwintig mobile homes beheren op camping Bella Italia aan het Gardameer. Op deze pagina vind je de berichten over onze activiteiten en ervaringen.

27-06-2020 – Bella Italia!
22-05-2020 – Alweer een verhuizing!
10-04-2020 – Zomer in Zeeland
15-03-2020 – Cursus en Corona
08-02-2020 – Tijd voor iets nieuws

Berichten

27-06-2020 – Bella Italia!

Door de drukke weken die we achter de rug hebben, zijn we laat met een nieuw bericht. We hebben veel nieuwe collega’s ontmoet, nieuwe ervaringen opgedaan, veel gezien en hard gewerkt.

Het begon allemaal op vrijdag 29 mei. We fietsen relaxt door Delft wanneer we een telefoontje krijgen van Roan met de vraag of we 23 mobile homes van Go4Camp op Vakantiepark Bella Italia in Peschiera del Garda willen gaan beheren. Dat willen wij natuurlijk heel graag, daar zaten we op te wachten en we zijn enthousiast. Alle informatie komt daarna via de mail en we moeten aanstaande dinsdag 2 juni al vertrekken.

Maandag nemen we afscheid van alle collega’s die nog op Vakantiepark Duinrell verblijven en we vertrekken dinsdagmorgen vroeg via Waalwijk, waar we bij Roan nog wat spullen moeten ophalen. We gaan weer een nieuw avontuur tegemoet. Het is rustig op de Duitse Autobahnen en aan het eind van de middag arriveren we bij Landgasthof Rössle in Oy-Mittelberg in Zuid Duitsland voor een overnachting.

Het is mogelijk om vanaf 3 juni Italië binnen te rijden maar in Oostenrijk mag nog niet worden overnacht. De Oostenrijkse grens is op dit moment alleen geopend voor mensen die beroepsmatig moeten reizen. Wanneer we voor de grens staan vraagt de douanier of we voor werk door Oostenrijk rijden. Lucie heeft de map al gepakt met alle officiële papieren die Roan heeft opgesteld voor de doorreis. De douanier zegt echter vriendelijk dat hij deze niet hoeft te zien omdat hij ziet dat we beiden dezelfde werkkleding dragen. We hebben vanmorgen bewust de Go4Camp T-shirts aangetrokken en dat heeft dus goed uitgepakt. Via de mooie Fernpass komen we bij de Italiaanse grens waar we niemand zien en dus zo kunnen doorrijden.

005.01-Oy-Mittelberg005.02-FernpasRond 13.30 uur komen we aan bij Camping Bella Italia. We schrijven ons in bij de receptie, krijgen een permanent polsbandje en een pasje. We bellen het Roan koppel dat vertrekt en die ons naar een gedateerde maar toch wel leuke leefcaravan brengen aan de rand van de camping waar veel meer couriers wonen.

‘s Avonds maken we met onze bedrijfsfietsen een rondje over de grote camping, met een mooi uitzicht over het Gardameer en de Dolomieten. De camping heeft 1.700 plaatsen en is zo groot dat je er makkelijk kunt verdwalen. Het heeft een groot zwembadcomplex met meerdere zwembaden, verschillende restaurants, supermarkt, bazaar, etcetera. We bekijken al een aantal van onze mobile homes die we gaan beheren en die verspreid over de camping liggen. We komen ook langs de leefcaravan van collega’s Nils en Ellen, die we destijds op de instructiedagen op De Schatberg al hebben ontmoet. Ze blijven hier ook het hele seizoen. Ze nodigen ons uit voor een drankje en we kletsen gezellig op de veranda met een wijntje en een biertje. En het wordt dus een latertje…

005.03-Gardameer005.04-Map-Bella-ItaliaDe eerste weken op de camping zijn we voor ons doen behoorlijk druk. De mobile homes moeten aan het begin van het seizoen weer worden klaargemaakt voor de gasten. Dat betekent, zorgen voor gas, water en elektriciteit, dakgoten schoon maken, buitenkanten schoon maken, schoonmaakmiddelen en dergelijke kopen, binnen poetsen, ramen zemen, kleine reparaties doen, inboedel aanvullen, welkomstpakketjes klaar leggen, receptietent inrichten, eigen mobile home inrichten, etc, etc. Tussendoor komen er nog monteurs langs voor de geiser- en airco-checks, we moeten kennis nemen van procedures, administratie, planning, anti-Covid protocollen, contacten met (con-)collega’s, monteurs, hoofdreceptie en kantoor en dan komen ook al de eerste gasten.
Het is allemaal nieuw voor ons en we moeten nog een systeem zien te krijgen in de werkzaamheden om alles zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. We hebben ons al wel eens afgevraagd waar we aan begonnen zijn. Gelukkig horen we van de collega’s dat de eerste weken, en zeker als beginnelingen, het drukste en zwaarste zijn en dat het daarna langzaam aan rustiger gaat worden.

005.05-Schoonmaakmiddelen005.06-Elektr-bakfietsWe hebben dus nog niet veel van de omgeving gezien en onze eigen fietsen hebben we nog steeds niet gebruikt. Wel hebben we met de twee bedrijfsfietsen en de elektrische bakfiets, die we intensief gebruiken, al vele kilometers over de camping gemaakt. Het uitzicht vanaf de camping over het Gardameer is overigens geweldig mooi, het weer is prima, de pizza’s smaken heerlijk, de barbecue met collega’s is gezellig en ook het nabij gelegen stadje Peschiera is erg leuk. Met wat meer routine en vrije tijd gaan we ons hier prima vermaken.

005.07-Peschiera-del-Garda005.08-BBQ-Bella-Italia

22-05-2020 – Alweer een verhuizing!

We maken geregeld een fietstocht en hebben al veel mooie Zeeuwse stadjes bezocht. Ook de Zeelandbrug en de stormvloedkering Neeltje Jans hebben we inmiddels al meerdere keren gepasseerd. Tijdens één van deze tochtjes zien we bij een kleine afdaling een vrouw op de grond zitten die van de fiets is gevallen maar zelf niet meer overeind kan komen. Het is een kwieke oude dame van 84 jaar en gelukkig heeft ze geen verwondingen. Rob pakt haar onder de armen en zet haar overeind, Lucie pakt de fiets van de grond en gelukkig kan ze zonder mankementen verder fietsen.

004.01-Middelburg004.02-Middelburg

Tegenover ons woont een sympathieke Belgische man die in Nederland werkt, hij is visser en gaat voor dag en dauw de zee op. Daarnaast gaat hij ook, tot ‘s avonds laat, met z’n werphengel vissen en tussendoor zit hij op de racefiets. Af en toe maken we een praatje en hij vraagt ons een keer of we wilde zeebaars lusten. Hij zegt erbij dat we de vis dan wel zelf moeten ‘poetsen’. Deze week heeft hij echter zijn vader op bezoek die het chalet en het schuurtje schoonmaakt, de tuin een grote beurt geeft en ook onze vis schoonmaakt en fileert.

Op 1 mei gaat Camping De Roompot in Kamperland weer gedeeltelijk open voor toeristen en we zien meteen al veel Nederlandse en Duitse gasten. Dat houdt in dat er nu weer meer reuring op de camping is en dat is wel leuk. We zijn hier met zeven koppels van Roan en worden regelmatig op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen en we volgen natuurlijk allemaal de media over de corona maatregelen. Veel onzekerheid is er over de campings en vakantieparken in Italië, Spanje en Frankrijk. Gaan ze nog (volledig) open en wanneer gaan de grenzen voor de toeristen naar deze landen open? In Nederland is de situatie al iets duidelijker en Roan speelt daarop in door het aantal campings in eigen land dit seizoen flink uit te breiden.

Vanaf 21 mei worden de accommodaties op de Roompot weer verhuurd, dus moeten wij plaats maken voor de gasten. Gelukkig is er voor ons een alternatief. Op 20 mei verhuizen we met z’n allen naar Vakantiepark Duinrell in Wassenaar waar we voorlopig in een accommodatie van Eurocamp kunnen verblijven, inmiddels ons derde chalet dit jaar…
Wanneer we het ruime chalet betreden, hebben we een hele nieuwe ervaring. Het heeft natuurlijk de hele winter leeg gestaan en is na afloop van het vorige seizoen vriendelijk gezegd niet netjes achter gelaten. Alles is te vies om aan te pakken. We stropen onze mouwen op en zijn met z’n tweeën ruim vier uur bezig alles spic en span te maken. Eenmaal klaar is het lekker uitrusten op de grote veranda.

004.03-Duinrell-Wassenaar

004.04-Duinrell-WassenaarTijdens onze fietstochten hebben we de landschappen, steden en dorpjes in de wijde omgeving van De Roompot in Zeeland al wel gezien. Wat dat betreft is het mooi dat we weer in een andere omgeving zitten. Inmiddels hebben we het eerste fietstochtje door de duinen, Scheveningen en Den Haag alweer gemaakt.

004.05-Scheveningen004.06-Den-HaagHopelijk horen we de komende weken meer over de opening en het afreizen naar een Roan camping. Het is dus nog even afwachten maar we houden de moed erin.

10-04-2020: Zomer in Zeeland

Ons plan is om 1 april langzaamaan af te reizen naar Italië, zodat we op 10 april met onze werkzaamheden op camping Ca’Savio zouden kunnen beginnen. Helaas loopt het door de corona crisis helemaal anders en kunnen we nog niet op weg. Een moeilijkheid is echter dat we per 1 april geen huisvesting meer hebben. Dat is inmiddels fantastisch opgelost door Roan die voor ons een accommodatie heeft geregeld op vakantiepark Roompot Beach Resort te Kamperland in Zeeland.

De Veiligheidsregio Zeeland heeft maatregelen tegen de verspreiding van het corona virus ingesteld die zijn gericht op het weren van toerisme en een verbod op recreatief nachtverblijf op campings en vakantieparken. Hiervan uitgezonderd zijn arbeidsmigranten, seizoenarbeiders en tijdelijke bewoning anders dan ten behoeve van toeristisch en recreatief verblijf. We verblijven hier nu dus op een nagenoeg geheel verlaten vakantiepark met zeven andere Roan koppels, die in een vergelijkbare situatie zitten.

We hebben het prima naar de zin in onze luxe accommodatie, met af en toe een barbecue, maar we kijken er al wel naar uit om af te reizen en aan de slag te gaan in Italië. We moeten, net als iedereen, afwachten hoe het corona virus en de gevolgen daarvan zich zullen ontwikkelen.

003.01-Chalet-Roompot

003.02-BBQ-RoompotHet is hier overigens prachtig weer en we hebben al geregeld een fietstocht gemaakt over de eilanden met mooie steden zoals Middelburg, Goes en Zierikzee. Het landschap is overal vlak met veel grote akkerbouwvelden. Mooi zijn ook de talrijke natuurgebieden met allerlei soorten (water-)vogels. Toeristen zien we niet en het staat hier vol met verlaten campings, vakantieparken en vakantiewoningen.

Vanuit Zeeland wensen we iedereen fijne Paasdagen.

003.03-Goes003.04-Zierikzee

15-03-2020: Cursus en Corona

Voordat we het komende seizoen aan de slag gaan voor Go4Camp moeten we natuurlijk goed voorbereid zijn. Op donderdag en vrijdag 5 en 6 maart hebben we twee instructiedagen. Donderdag wordt er voor alle nieuwe beheerders een praktijkdag gehouden op vakantiepark Domein De Schatberg te Sevenum. We volgen workshops over installatie, techniek en onderhoud (gas, water, elektra, tv en airco), het gebruik van nuttige apps en de inrichting en schoonmaak van de receptietent, gastententen en stacaravans. ‘s Avonds zitten we gezellig met een groepje nieuwe beheerders aan tafel te borrelen en te dineren.

Na de overnachting en het ontbijt op De Schatberg rijden we vrijdagmorgen voor de theoriedag naar het Van der Valk Hotel in Vught. We volgen workshops over sales, techniek en administratie. ‘s Middags arriveren de ervaren beheerders en volgen we samen met hen nog een aantal plenaire sessies. We maken er ook kennis met onze zogenaamde buddy’s. Dit ervaren beheerderskoppel kunnen we benaderen bij vragen of problemen tijdens het seizoen. Na de borrel en het dinerbuffet gaan we vol met nieuwe kennis en enthousiasme weer naar huis.

002.01-De-Schatberg

002.02-Van-der-Valk-in-Vught

Verontrustend is natuurlijk de gezondheidscrisis en de algehele paniek rondom het corona virus. Alle maatregelen hebben grote invloed op het dagelijkse leven en wereldwijd zijn er vele reisbeperkingen ingesteld. Voorlopig kunnen we in ieder geval niet naar Italië afreizen. De situatie is daar helemaal heftig door de vele besmettingen. We moeten afwachten hoe zich een en ander de komende weken en maanden gaat ontwikkelen. De hoop en verwachting is dat we op een later tijdstip alsnog veilig kunnen afreizen.

002.03-Coronavirus

08-02-2020: Tijd voor iets nieuws

Het komende seizoen gaan we iets heel anders doen dan over de wereld fietsen. Begin april vertrekken we naar Italië en gaan voor Go4Camp, een zusterorganisatie van Roan Camping Holidays, twintig compleet ingerichte bungalowtenten en zeven mobile homes beheren op camping Ca’ Savio aan de Adriatische kust. Dat houdt in dat wij de gasten bij aankomst verwelkomen, hen begeleiden naar de accommodatie en verantwoordelijk zijn voor het beheer van de accommodaties. Daarnaast zijn we het aanspreekpunt voor onze gasten betreffende allerlei zaken. Begin maart hebben we in Nederland nog twee instructiedagen en zal ons hopelijk meer duidelijk worden.

Het lijkt ons een leuke, flexibele en afwisselende baan. We komen met veel mensen in contact, ook uit andere landen. En natuurlijk gaan we af en toe fietsend de omgeving verkennen. Via deze website willen we jullie de komende maanden op de hoogte houden van onze ervaringen en belevenissen.